طراحی گوشی وان‌پلاس ۱۰R به‌صورت اتفاقی در سایت آمازون فاش شد

وان پلاس

همان‌طور که می‌دانید، شرکت وان‌پلاس قرار است طی مراسمی در تاریخ ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت ماه) از محصولات جدید خود نظیر گوشی هوشمند وان‌پلاس نورد CE 2 لایت و هدفون بی‌سیم وان‌پلاس نورد بادز رونمایی کند. در این میان شایعه‌هایی هم وجود دارد که گفته می‌شود این شرکت روی گوشی هوشمند وان‌پلاس ۱۰R هم کار می‌کند که قرار است به‌عنوان جانشین وان‌پلاس ۹R سال گذشته روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند شود. در همین راستا طراحی این گوشی هوشمند در یک تبلیغ اینستاگرامی به صورت کاملا اتفاقی در وب‌سایت آمازون لو رفته است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

شرکت چینی وان‌پلاس بعد از اینکه تصمیم گرفت میان‌رده‌های سری نورد را تولید و روانه‌ی بازار کند، تعداد گوشی‌های این شرکت در هر سال افزایش پیدا کرد. پیش‌تر فقط ۳ یا نهایتا ۴ گوشی از این شرکت را در بازار شاهد بودیم اما بعدها این تعداد به ۵ و بیشتر هم رسید. حال به نظر می‌رسد شرکت چینی اکنون که تقریبا یک فصل کامل از سال ۲۰۲۲ را سپری کردیم، تا فصل پاییز از ۶ گوشی جدید رونمایی کند که یکی از آن‌ها وان‌پلاس ۱۰R خواهد بود که مشخصات ظاهری آن در وب‌سایت آمازون و در یک تبلیغ اینستاگرامی فاش شده است.

وب‌سایت ۹۱mobiles تصویر این تبلیغ را در فضای مجازی منتشر کرد که طراحی قاب پشتی آن کاملا واضح است. پیش‌تر شایعه‌هایی مطرح بود که این گوشی هوشمند جدید وان‌پلاس قرار است در ماه مه (اردیبهشت ماه) در اختیار کاربران قرار بگیرد. اکنون اما با توجه رویداد ۸ اردیبهشت وان‌پلاس و تصاویر تبلیغاتی این گوشی در آمازون می‌توانیم انتظار معرفی این گوشی در رویداد پیش‌رو وان‌پلاس را هم داشته باشیم.

آگهی تبلیغاتی این گوشی همچنین توسط کاربری در توییتر منتشر شد که بر اساس آن وان‌پلاس ۱۰R مجهز به یک سیستم دوربین سه‌گانه است که در یک ماژول دوربین مستطیلی شکل به همراه یک فلش LED در کنار هم دیده می‌شود. لوگوی وان‌پلاس هم در گوشه‌ی پایین و سمت راست قاب پشتی به جای وسط آن به چشم می‌خورد. پیش‌تر هم مشخصات فنی کامل این گوشی هوشمند جدید وان‌پلاس لو رفت که به‌عنوان پرچم‌دار اقتصادی جدید این شرکت از مشخصات خوبی برخوردار است.

در همین زمینه باید اشاره کرد که وان‌پلاس ۱۰R از یک نمایشگر ۶٫۷ اینچی E4 AMOLED با رزولوشن FHD+، رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و پشتیبانی از HDR10 + بهره می‌برد. این شرکت قبلا تأیید کرده بود که قرار است از پردازنده‌ی Dimensity 8100 مدیاتک به‌عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی هوشمند استفاده کند. باید خاطر نشان کنیم که این تراشه از ۸ هسته بهره می‌برد که شامل چهار هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۸۵ گیگاهرتز و چهار هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز می‌شود. همچنین بهره‌گیری از ۸/۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5 و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.1 در کنار تراشه‌ی Mali-G610 MC6 که عهده‌دار فعالیت‌های گرافیکی است باعث شده به طور کلی یک ترکیب سخت‌افزاری خوب و مناسب را شاهد باشیم که می‌تواند کارهای روزمره‌ی کاربران را به‌خوبی مرتفع سازند.

شایعه‌ها می‌گویند که وان‌پلاس قصد دارد این گوشی هوشمند جدید را با دو باتری با ظرفیت‌ها و سرعت شارژهای مختلف روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند کند. یک مدل با شارژر ۱۵۰ واتی و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، دیگری با شارژر ۸۰ واتی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تا این عقیده که شرکت‌ها با افزایش ظرفیت باتری، سرعت شارژر را کاهش می‌دهند و برعکس، تا حدودی درست باشد. باید خاطر نشان کنیم که این قابلیت در گوشی هوشمند ریلمی GT نئو ۳ که به‌تازگی معرفی شده هم دیده می‌شود.

وان‌پلاس ۱۰R به مشخصاتی نظیر NFC، استاندارد صوتی Hi-Res Audio، دالبی اتموس، بلندگوهای استریو و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر هم مجهز است. سیستم عامل اندروید ۱۲ روی این گوشی به صورت پیش‌فرض نصب شده که رابط کاربری OxygenOS را اجرا خواهد کرد. در سیستم دوربین این گوشی جدید ما شاهد بهره‌گیری از سه سنسور هستیم که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 سونی همراه با لرزشگیر OIS، سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید IMX355 سونی و سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو است. همچنین یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی سلفی هم روی پنل جلویی این گوشی قرار گرفته که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند. در روزهای آتی احتمالا تاریخ رونمایی این گوشی به طور رسمی اعلام خواهد شد.

 

منبع: ۹۱mobiles

ads
لینک کوتاه مطلب
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *