اپل یک تأمین‌کننده برای دوربین پریسکوپی آیفون ۱۵ پیدا کرده است

اپل

بر اساس گزارش خبرگزاری کره‌ای The Elec، اپل برای تأمین دوربین پریسکوپی سری آیفون ۱۵ بالاخره با یکی از شرکت‌ها قرارداد همکاری امضا کرده است. گفته می‌شود شرکت کره‌ای Jahwa Electronics متعهد شده که ۱۵۵ میلیون دلار برای ساخت خطوط تولید مختص ماژول‌های لرزشگیر اپتیکال اختصاص خواهد داد.

همین خبرگزاری مدتی قبل اعلام کرد که مقامات اپل در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۱ به کارخانه‌های جدید این شرکت کره‌ای سر زده‌اند تا برای دوربین‌های پریسکوپی با هم همکاری کنند. اپل معمولا از تامین‌کنندگان خود می‌خواهد که برای ارائه‌ی قطعات موردنیاز، خطوط تولید را به طور انحصاری برای این شرکت ایجاد کنند. گفته می‌شود بعد از آماده‌سازی خطوط تولید جدید شرکت Jahwa Electronics، مقامات اپل باید کیفیت آن را تایید کنند و ظاهرا این فرایند حدود یک سال طول می‌کشد.

گفتنی است این ماژول‌های لرزشگیر اپتیکال در حقیقت حاوی سیستم فوکوس خودکار هم هستند و چنین ماژول‌های برای دوربین‌های پریسکوپی اهمیت زیادی دارند. در ابتدا گفته می‌شد اپل قصد دارد برای مدل‌های پرو آیفون ۱۴ از دوربین پریسکوپی استفاده کند ولی مدیران این شرکت تصمیم گرفته‌اند چنین مشخصه‌ای را در سال ۲۰۲۳ ارائه دهند. اگر با مفهوم دوربین‌های پریسکوپی آشنا نیستید باید اول تعریفی برای خود پریسکوپ ارائه دهیم. پریسکوپ شامل آینه‌ها یا منشورهایی است که نور را در زوایای مناسب می‌شکند تا افراد بتوانند اجسامی را در بالا و پایین خطوط دید خود مشاهده کنند. چنین وسیله‌ای از چندین دهه قبل در وسایلی مانند تانک‌ها و زیردریایی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوربین پریسکوپی اپل

از آنجایی که گوشی بدنه‌ی بسیار کوچکی دارد، استفاده از دوربین‌های تله‌فوتوی مرسوم برای ارائه‌ی زوم بهتر عملی نیست. به همین خاطر شرکت‌ها با بهره‌گیری از دوربین‌های پریسکوپی می‌توانند زوم اپتیکال ۵ تا ۱۰ برابری را برای کاربران ارائه دهند. برای این کار به جای اینکه لنزها هم جهت با پنل پشتی بر روی هم قرار بگیرند، به صورت عمودی در بدنه‌ تعبیه می‌شوند. به همین خاطر با استفاده از منشور، نور با تغییر جهت ۹۰ درجه‌ای راهی سنسور می‌شود و طی این مسیر از لنزهای مختلفی عبور می‌کند. از آنجایی که هرچقدر میزان زوم بیشتر مقدار لرزش دست هم بیشتر احساس می‌شود، برای این دوربین‌ها کیفیت سیستم لرزشگیر اهمیت بسیار زیادی دارد.

هواوی سال‌ها قبل اولین شرکتی بود که برای یک گوشی پرچم‌دار به بهره‌گیری از این مشخصه روی آورد و بعد از آن دیگر شرکت‌ها مانند سامسونگ هم استفاده از این نوع دوربین‌ها را آغاز کردند. حالا هم به نظر می‌رسد اپل بعد از چند سال انتظار قصد دارد از این دوربین برای مدل‌های پرو آیفون ۱۵ استفاده کند. با توجه به اینکه بیش از یک سال تا معرفی این گوشی‌ها فاصله داریم، هنوز نمی‌توانیم با قاطعیت در مورد مشخصات آن‌ها صحبت کنیم.

اما خوشبختانه طی ماه‌های گذشته گزارش‌های زیادی در مورد ویژگی‌های سری آیفون ۱۴ منتشر شده است. به عنوان مثال همانطور که احتمالا می‌دانید، مدل‌های پرو آیفون ۱۴ بدون ناچ راهی بازار خواهند شد و در عوض اپل برای این دو مدل قصد دارد از حفره‌ی نمایشگر استفاده کند. همچنین نباید بهره‌گیری این دو مدل از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی را از قلم بیندازیم. به طور کلی اپل قصد دارد تفاوت بین مدل‌های استاندارد و مدل‌های پرو را بیشتر از گذشته کند.

منبع: Macrumors

ads
لینک کوتاه مطلب
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *